Veelgestelde vragen (FAQ) – Huizer Apotheek – Huizen

Huizer Apotheek

WELKOM BIJ DE HUIZER APOTHEEK

Header afbeelding

De fietsstraat (Kerkstraat – Meentweg) wordt met ingang van donderdag 23 mei éénrichtingsrichtingsverkeer. In de nieuwe situatie rijdt het autoverkeer over de Kerkstraat – Meentweg het dorp uit. Voor fietsers en voetgangers blijven beide richtingen toegestaan.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wat zijn de openingstijden van de apotheek?

De Huizer apotheek is doordeweeks van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:30 geopend. In het weekend is de apotheek gesloten. Lees hier meer over de (afwijkende) openingstijden van de apotheek.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Chronische medicatie die u aanvraagt voor 11:00 uur kunt u de volgende werkdag ophalen vanaf 10.00 uur.

Hoe weet ik dat mijn bestelling klaar ligt?

Zodra uw medicatie klaar ligt ontvangt u van de apotheek een afhaalbericht per e-mail. Ontvangt u geen e-mailbericht van de apotheek? Dan is uw e-mail adres waarschijnlijk niet bekend bij de apotheek. U kunt dan het beste aan de balie uw e-mail adres doorgeven aan een van onze assistenten. Mailen mag natuurlijk ook!

Wanneer wordt mijn medicatie bezorgd?

Wanneer u in aanmerking komt voor bezorging wordt uw chronische medicatie de volgende werkdag bezorgd tussen 8:00-17:30 uur. Voor bepaalde spoedmedicatie (antibiotica en pijnstillers) die u voor het eerst krijgt wordt dezelfde dag nog bezorgd.

Ik kan mijn bestelling niet tijdens de openingstijden van de apotheek ophalen, wat nu?

Wanneer u uw bestelling niet op tijd kunt ophalen in de apotheek, kunt u gebruik maken van de afhaalkluisjes. Deze service wordt gratis aangeboden door uw apotheek. Via deze afhaalkluisjes kunt u uw medicijnen 24 uur gedurende 7 dagen afhalen. U kunt standaard gebruik maken van onze afhaalkluisjes of incidenteel. Mocht u incidenteel gebruik willen maken van het afhaalkluisje dient u dit wel tijdig aan te geven aan ons per e-mail of telefonisch. Lees hier meer over de afhaalkluisjes.

Hoe werkt de herhaalservice?

Via de herhaalservice kunt u uw chronische medicatie geleverd krijgen, zonder dat u steeds een herhaalrecept hoeft aan te vragen bij uw huisarts. Zodra uw medicijnen opraken, krijgt u per e-mail bericht dat er nieuwe medicijnen voor u klaarliggen in de apotheek. U hoeft dus geen recept meer te regelen: alle chronische medicijnen die u nodig heeft worden automatisch geleverd. Herhaalrecepten worden door uw huisarts verzorgd. Deze service wordt gratis aangeboden door uw apotheek.

Kan ik gebruik maken van de herhaalservice?

Onze herhaalservice is geschikt als u chronische medicatie gebruikt en als u chronische medicatie via de huisarts wordt voorgeschreven.

Hoe meld ik mij aan voor de herhaalservice?

U kunt zich via de balie van de apotheek aanmelden voor de herhaalservice. Uw medicijngebruik wordt met u doorgenomen en er wordt nagegaan welke medicatie geschikt is voor de herhaalservice. Verder wordt gekeken naar de hoeveelheid tabletten die u op dat moment in huis heeft, zodat duidelijk is wanneer u weer nieuwe medicijnen nodig heeft. U kunt zelf aangeven of u de medicijnen wilt ophalen of dat u ze liever bezorgd krijgt. U kunt zich aanmelden met dit inschrijfformulier.

Ik heb nog geen e-mail ontvangen voor het afhalen van mijn medicatie, hoe kan dat?

U ontvangt bij elke bestelling een e-mail bericht zodra uw bestelling klaar ligt in de apotheek. Ontvangt u geen e-mailbericht voor het afhalen van uw medicijnen? Dan is waarschijnlijk uw e-mail adres niet bekend bij de apotheek. U kunt dan het beste uw e-mail adres doorgeven aan ons via de balie of per e-mail. Wij zullen uw e-mailadres in uw dossier toevoegen. Is uw e-mail adres gewijzigd? Dan moet u uw nieuwe e-mail adres ook z.s.m. aan ons doorgeven.